P>“Gözde”,”Topkapı”, “Medea”, “Gelibolu” ve “İnce Memed” filmlerinin tek ortak noktası batılı sinema yapımcıları tarafından Türkiye’de çekilmiş olmalarıdır.“Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler”, ilk ‘naif görüntü avcıları’ndan günümüz sinemasına kadar geçen süre içerisinde, Türkiye’nin değişen görünümünden, film çekimlerinde yaşanan olaylara kadar devam eden bir süreci anlatıyor. Sessiz sinema döneminden başlayıp uzun süre devam eden oryantalist bakış, neden Türkiye’yi egzotik, büyülü, estetik bir fon haline getirmiştir?Batı dünyası için, Türkiye hangisi? Bir ‘hayal’ mi? Yoksa ‘mutsuz’ bir imge mi? Ya da kaybolmuş bir ‘rüya’ mı? Hangisi?
Kitap ile ilgili henüz yorum yapılmamış.